25 Eylül 2010 Cumartesi

sürekli üretim düzeni

Sürekli Üretim Organizasyonu
Yukarda basitçe anlatılan iş düzeninin bir ana arı üretim işletmesinde sürekli üretim için planlanması:
Planlamanın ana unsuru günde ne kadar ana arı üreteceğimizdir. Uzun yıllar çalışan ana arı üretim işletmelerindeki tecrübeler göstermiştir ki normal mevsimlerde günde 20 adet çiftleşmiş ana üretebilmek için aşağıdaki düzeni kurmak gerekir.
4 adet damızlık koloni 4 yedek
3 adet başlatma kolonisi 3 yedek
6 adet besleyici koloni 6 yedek
10 adet takviye kolonisi
70 - 80 adet çiftleştirme kutularına çekirdek koloni yapma kolonisi
90 - 100 adet toplam koloni ( ortalama 10 çerçeve )
900 - 1000 adet çiftleştirme kutusu veya bunun yarısı kadar iki bölmeli kutu
20 - 40 adet erkek arı kolonisi.
Bir ana arının satışa kadar çiftleştirme kutusunu en az bir ay süreli işgal etmesi ve satıştaki gecikmeler hesaba katıldığında, dört ay sürecek üretim sezonu boyunca bir çiftleştirme kutusundan ortalama üç adet çiftleşmiş ana alınabilmektedir.

Hiç yorum yok: